IKC

Met ingang van het schooljaar 2013-2014 vormen alle Enschedese basisscholen samen met een kinderopvangorganisatie een Integraal Kind Centrum (IKC).

Om de vorming van zo’n IKC mogelijk te maken heeft elke basisschool een van de bestaande kinderopvangorganisaties als partner moeten kiezen. Onze school vormt in samenwerking  met  “Partou”,  IKC “het Wooldrik”. Het IKC  biedt een doorgaande ontwikkelingslijn voor kinderen van 2 tot 13 jaar. Het is een voorziening waar kinderen van 2 tot 13 jaar gedurende de dag komen om te leren, te spelen, zich te ontwikkelen en elkaar te ontmoeten. In dit Kindcentrum zijn opvang en onderwijs geïntegreerd.

Het totale aanbod op het kindcentrum bestaat uit:

Peuterspeelzaal

Primair Onderwijs

BSO

Aanmelden bij het kindcentrum gaat als volgt; kinderen van 2  tot 4 jaar moeten worden aangemeld bij Hebbes.  De kinderen die 4 jaar worden, moeten worden aangemeld op school. Aanmelden voor de BSO dient ook bij Hebbes plaats te vinden.

Peuterspeelzaal het Wooldrik

Wij werken samen met de basisschool in het Integrale Kind Centra aan een doorgaande lijn in de ontwikkeling van de kinderen.

De peuteropvang is er voor kinderen van twee tot vier jaar. Kinderen zijn in deze leeftijd druk bezig de wereld te ontdekken en ontwikkelen zich op allerlei gebieden heel snel. Om die ontwikkeling extra ruimte en kansen te geven, bieden wij in de speelzaal een veilige en stimulerende speelomgeving. We werken met de uitdagende methode Piramide, zodat we de tijd optimaal gebruiken. Er wordt volgens een vast dagritme gewerkt, met veel ruimte voor spel, zang, beweging en creativiteit. Natuurlijk wordt er regelmatig voorgelezen. Op een speelse manier leren de peuters al een heel veel vaardigheden die ze later nodig hebben voor een goede start op de basisschool.

Buitenschoolse opvang het Wooldrik

Na schooltijd gezellig op een sportieve manier actief met elkaar omgaan? Dan ben je bij de buitenschoolse opvang van KOV-Hebbes op HET juiste adres! Onze medewerkers staan voor een gevarieerd aanbod als het om bewegen met kinderen gaat.

Als we niet te vinden zijn op de sportvelden, dan bezoeken we wel het klauterwoud of het technisch museum. Door samen te werken met sportclubs in de omgeving van onze BSO locaties zijn wij in staat onze Hebbeskids kennis te laten maken met de meest uiteenlopende activiteiten en sporten. Echt een aanrader!

En natuurlijk neem je alleen de uren af waaraan jij behoefte hebt. Dit kan omdat wij werken met TikTik. Via het TikTik systeem blijf je als ouder tevens optimaal op de hoogte van alle activiteiten.

Kom gerust eens langs om kennis te maken, de eerste 3x mag je gratis beleven!!